Anyag a látásról. A látás központi folyamata


Please update your Flash Player to view content. A máj a szem kapuja Sokat tehetünk májunk egészségért, ezáltal szemünk egészségének, látásunk megőrzéséért. Az egészséges máj az éles látás titka. A kínai filozófia és orvoslás már évezredek óta ismeri az összefüggést az elfogyasztott táplálékok, emésztőrendszerünk és a látás minősége között.

A szem egészségének megőrzéséért sokat tehetünk szemtornával, szemcseppekkel, de helyes táplálkozással is.

Rengeteg olyan vitamin, ásványi anyag és más összetevő létezik, melyek megfelelő bevitele a szem karbantartásában is segíthet!

Mit nevezünk látótérkiesésnek?

A szemünk nagy kincs, olyan szervünk, ami különösen nagy terhelésnek van kitéve, hiszen az alváson anyag a látásról szinte folyamatosan használjuk. Olvasunk, tévét nézünk a segítségével, munka közben a laptop képernyőjét bámuljuk, amit gyakran otthon is megteszünk — és akkor arról még nem is beszéltünk, hogy milyen sokszor nézzük hosszasan az okostelefonjaink és tabletjeink kijelzőjét.

  • A szem felépítése, szerkezete | Ocuvite
  • Mi okozhat látászavart?
  • Eszköztár: A látás perifériás folyamata A fény áthalad a szaruhártyán, az elülső csarnokon, a szemlencsén, az üvegtesten és végül a retinára érkezik.
  • Emberi test | Sulinet Tudásbázis
  • A máj a szem kapuja
  • Látásjavító ételek | BENU Gyógyszertárak
  • Emberi szem – Wikipédia
  • Mi okozhat látászavart?

A napjainkban megnövekedett terhelés mellé nagyobb támogatást is kell a szemünknek biztosítani ahhoz, hogy látásunk minőségét és erősségét minél tovább megőrizhessük, és szemünk egészséges maradhasson. Tudatos táplálkozással nem csak segíthetünk megőrizni szemünk egészségét, de egyes betegségek és elváltozások kezdeti formáit is tudjuk vele korrigálni.

ezen a napon visszatér a látvány

Bizonyítottan jó hatással vannak szemünkre egyes vitaminok. Így az A-vitamin a szem ideghártyájának működéséhez elengedhetetlen, a C-vitamin csökkenti a homályos látást és javítja a sejteket, az E-vitamin pedig segít a szembetegségek megelőzésében. A vitaminok mellett a lutein és a zeaxantin színanyagok a fény károsító hatásától óvják meg a szemünket, anyag a látásról a bioflavonoidok azért hasznosak, mert segítik a C-vitamin elnyelését.

Elérhetőség A szem felépítése, szerkezete Szemünk jól látható része csak a teljes anatómiai struktúra kisebb részét teszi ki, az egész szem egy pingpong labdánál kisebb szerv. Szaruhártya Óraüveg alakú, átlátszó élő szövet, melyen át a fény belép a szembe. Írisz, szivárványhártya A szivárványhártya adja a szemünk színét, a benne lévő izmok összehúzódása váltja ki a pupilla mozgásait, mely szabályozza a szembe jutó fény mennyiségét. Pupilla A szivárványhártya közepén található kerek, fekete színű terület, melyen keresztül a szaruhártyán áthaladt fény az ideghártyára jut. Szemlencse Szemlencse és a szaruhártya hasonló szerepet tölt be, mint a fényképezőgép objektívjében lévő optikai lencsék.

Ásványi anyagokkal pedig szintén a vitaminok hasznosulását segíthetjük. Eszerint a szelén az E-vitamin, míg a cink az A-vitamin beépülését könnyíti meg.

Szintén fontosak még a látásunk szempontjából az omega zsírsavak megfelelő aránya. Ezek közül az omega-3 hiánya látásromlást, vagy a retina károsulását is okozhatja. De mit fogyasszunk, hogy a felsorolt összetevőkből elég kerüljön a szervezetünkbe? Tengeri halak — A tengeri halak teli vannak omega-3 zsírsavakkal, melyek nem csak a szív- és érrendszeri megbetegedésektől óvnak meg minket, de látásunk megőrzéséért is felelősek.

Mi okozza az üvegtesti homályokat?

Fontos, hogy rendszeresen fogyasszunk belőlük, vezessük be a lazacot, a lepényhalat, tőkehalat és társaikat a mindennapokba. Mellettük az egyéb tengeri herkentyűk is hasznosak szeléntartalmuk miatt.

gondolkodás és látás

BENU Online Gyógyszertár ajánlata: Sárgadinnye — Az A-vitamin és előanyaga, a béta-karotin leginkább az élénksárga zöldségekben és gyümölcsökben fordul elő jelentős mennyiségben. A sárgarépa mindenkinek eszébe jut, ha a szemünk egészségéről van szó, anyag a látásról ugyanilyen jó hatással van rá a sárgadinnye is.

Szezonban együnk belőle annyit, amennyit lehet!

A szemről...

Zöldpaprika — A zöldpaprika teli van értékes C-vitaminnal, aminek segítségével sok szembetegséget elkerülhetünk. Ez a vitamin nagyszerű segítség az érfalak védelméhez és antioxidáns hatású.

anyag a látásról látás-helyreállító szerző

A paprika mellett például rengeteg van belőle a gránátalmában vagy a citrusfélékben is. Spenót — A mélyzöld színű leveles zöldségek általában nagy mennyiségű luteint és zeaxantint tartalmaznak, így a spenót is nagyszerű alapanyag lehet a szemünk egészségének szempontjából.

Főzéssel ezek a színanyagok még jobban hasznosulnak, így ne csak salátaként, de például főzelékként is fogyasszuk!