Rossz látás táplálkozás


A szem egészségének megőrzéséért sokat tehetünk szemtornával, szemcseppekkel, de helyes táplálkozással is. Rengeteg olyan vitamin, optikai vizsgálat anyag és más összetevő létezik, melyek megfelelő bevitele a szem karbantartásában is segíthet!

Szemtorna A minden nap elvégzett pár perces szemtorna csodákra képes, a szemizmok rendszeres tornáztatásával lassítható és megelőzhető a szem romlása és különböző elváltozásai.

A szemünk nagy kincs, olyan szervünk, ami különösen nagy terhelésnek van kitéve, hiszen az alváson kívül szinte folyamatosan használjuk. Olvasunk, rossz látás táplálkozás nézünk a segítségével, munka közben a laptop képernyőjét bámuljuk, amit gyakran otthon is megteszünk — és akkor arról még nem is beszéltünk, hogy milyen sokszor nézzük hosszasan az okostelefonjaink és tabletjeink kijelzőjét.

A napjainkban megnövekedett terhelés mellé nagyobb támogatást is kell a szemünknek biztosítani ahhoz, hogy látásunk minőségét és erősségét minél tovább megőrizhessük, és szemünk egészséges maradhasson.

látomás 03 04 mi ez tudomány 20 jövőkép

Tudatos táplálkozással nem csak segíthetünk megőrizni szemünk egészségét, de egyes betegségek és rossz látás táplálkozás kezdeti formáit is tudjuk vele korrigálni. Bizonyítottan jó hatással vannak szemünkre egyes vitaminok. Így az A-vitamin a szem ideghártyájának működéséhez elengedhetetlen, a C-vitamin csökkenti a homályos látást és javítja a sejteket, az E-vitamin pedig segít a szembetegségek megelőzésében.

5 látásjavító zöldség, gyümölcs és hal

A vitaminok mellett a lutein és a zeaxantin színanyagok a fény károsító hatásától óvják meg a szemünket, míg a bioflavonoidok azért hasznosak, mert segítik a C-vitamin elnyelését. Ásványi anyagokkal pedig szintén a vitaminok hasznosulását segíthetjük.

rossz látás táplálkozás

Eszerint a szelén az E-vitamin, míg rossz látás táplálkozás cink az A-vitamin beépülését könnyíti meg. Szintén fontosak még a látásunk szempontjából az omega zsírsavak megfelelő aránya.

rossz látás táplálkozás

Ezek közül az omega-3 hiánya látásromlást, vagy a retina károsulását is okozhatja. De mit fogyasszunk, hogy a felsorolt összetevőkből elég kerüljön a szervezetünkbe?

  1. Lutein fontossága A lutein nevű pigment a retina egyik rétegében fordul elő nagy koncentrációban, ahol a pigmenttel teli sejtek elősegítik a védelmet a túlzott fény ellen.
  2. A kiegyensúlyozatlan étrend negatív hatással lehet a látásra
  3. A kiegyensúlyozatlan étrend negatív hatással lehet a látásra Táfelspicc

Tengeri halak — A tengeri halak teli vannak omega-3 zsírsavakkal, melyek nem csak a szív- és érrendszeri megbetegedésektől óvnak meg minket, de látásunk megőrzéséért is felelősek. Fontos, hogy rendszeresen fogyasszunk rossz látás táplálkozás, vezessük be a lazacot, a lepényhalat, tőkehalat és társaikat a mindennapokba.

Mennyire fontos a táplálkozás a szem egészségében?

Mellettük az egyéb tengeri herkentyűk is hasznosak szeléntartalmuk miatt. BENU Online Gyógyszertár ajánlata: Sárgadinnye — Az A-vitamin és előanyaga, a béta-karotin leginkább az élénksárga zöldségekben és gyümölcsökben fordul elő jelentős mennyiségben.

❑❑ Gömbvillám rekonstrukció 2 ❑❑

A sárgarépa mindenkinek eszébe jut, ha a szemünk egészségéről van szó, de ugyanilyen jó hatással van rá a sárgadinnye is. Szezonban rossz látás táplálkozás belőle annyit, amennyit lehet!

rossz látás táplálkozás szemvizsgálat Prágában

Zöldpaprika — A zöldpaprika teli van értékes C-vitaminnal, aminek segítségével sok szembetegséget elkerülhetünk. Ez a vitamin nagyszerű segítség az érfalak védelméhez és antioxidáns hatású.

Hozzászólások

A paprika mellett például rengeteg van belőle a gránátalmában vagy a citrusfélékben is. Spenót — A mélyzöld színű leveles zöldségek általában nagy mennyiségű luteint és zeaxantint tartalmaznak, így a spenót is nagyszerű alapanyag lehet a szemünk egészségének szempontjából. Főzéssel ezek a színanyagok még jobban hasznosulnak, így ne csak salátaként, de például főzelékként is fogyasszuk!

A koronavírus tünetei és kezelése Sokan vallják azt, hogy a szem a lélek tükre, de talán kevesen gondolnák, hogy részben életmódunké is. A táplálkozással összefüggő betegségek — többek között az elhízás, a 2-es típusú cukorbetegség — egyre nagyobb arányú megjelenésének, valamint az életkor kitolódásának következtében manapság egyre többen küzdenek látásproblémával.