Strukturális jövőkép, Kockázati tőke - strukturális változások, jövőkép az EU-csatlakozás tükrében

Nijmegen - Európa Zöld Fővárosa A hollandiai Nijmegenben jártunk, strukturális jövőkép a Magyarországi Éghajlatvédelmi Szövetség és a Reflex Környezetvédő Strukturális jövőkép képviseletében részt vettünk ernyőszervezetünk, az Európai Klímaszövetség nemzeti koordinátori találkozóján.
Az elismerésben olyan százezer főt meghaladó városok részesülhetnek, melyeknek sikerül meghatározott környezetvédelmi célokat és normákat teljesíteniük. A versenyzőknek 12 környezeti jellemzőjük alakulásáról kell számot adniuk, a díjat pedig egy független, nemzetközi szakértői bizottság ítéli oda a legjobbnak.
A kezdeményezés azért is fontos, mert felhívja a városok, döntéshozók és lakosok figyelmét a környezetvédelem jelentőségére és jó példákat bemutatva cselekvésre is ösztönöz. Utóbbira igazán nagy szükség van, hisz Európa lakosságának kétharmada városokban él; nem mindegy hát, hogy ezt milyen környezetterheléssel, mekkora ökológiai lábnyommal teszi.
A város pályázatát, mellyel elnyerte a díjat itt lehet elolvasni.

Bemutatkozó videóját itt lehet megtekinteni. Látogatásunk során számos érdekességet megtudtunk a témával kapcsolatban, íme, egy kis ízelítő: - Nijmegen világosan meghatározott, hosszú távú céljait két stratégiai dokumentum is segíti. Strukturális jövőkép egyik a as időszakra vonatkozó strukturális jövőkép, a másik pedig a városfejlesztési jövőkép.

Mindkettő strukturális jövőkép áll a város környezetvédelmi szempontból fontos terveivel, vállalásaival. Ahogy az strukturális jövőkép témával kapcsolatos honlapon is látható, számos szemléletformáló programot szerveznek, és igyekeztek a környezetvédelmi témákkal kapcsolatos döntéseket a különböző feleket és érintettek közreműködésével meghozni.
Meglátásuk szerint a dugó akkor is, dugó, ha benzin strukturális jövőkép autó helyett elektromos meghajtású gépjárműben ülnek az emberek. A belváros jókora része le van zárva az autós forgalom elől; itt gyalogosan, közösségi közlekedési eszközökkel, de leginkább bérelt vagy saját biciklikkel jutnak el céljukhoz az emberek.

Jó volt látni a tágas, levegős utcákat, ahol a nap minden szakában nagy számban kerekeztek a helyiek. A központi pályaudvar közelében összesen 8. Azt, hogy a kerékpáros közlekedés elterjesztése és elősegítése milyen hangsúlyos a városvezetés számára, jól mutatja az is, hogy ban Nijmegen nyerte el a Hollandia legjobb kerékpáros városának járó címet.

További érdekességek a Strukturális jövőkép — Európa Zöld Fővárosa témában.