Látás 20–10. (8) „…látott és hitt…” (János 20,) - Az Ige mellett


Stargardt-kór Uveitis : 30 intraokuláris gyulladásos betegség csoportja, amelyeket fertőzések, szisztémás betegségek, szervspecifikus autoimmun folyamatok, rák vagy trauma okoztak. Vagyis az uveitis a szembetegségek komplex kategóriájára utal, amelyek vakságot okozhatnak, ha azokat kezeletlenül hagyják, vagy nem megfelelően diagnosztizálják. Az uveitis pontos diagnosztizálásának jelenlegi kihívása az, hogy a specifikus szemgyulladás oka gyakran ismeretlen vagy többrétegű.

Ezenkívül az látás 20–10 a szembetegségek sokféle kategóriája, amelyet granulomatus vagy daganatos vagy nem granulomatus elülső, közbenső, hátsó vagy pan-uveitis formában lehet felosztani. Más látás 20–10, az uveitis betegségeket általában a szem anatómiai elhelyezkedése alapján lehet besorolni pl.

látás 20–10

Uveális traktus, retina vagy lencsevalamint olyan szövődményeket hozhatnak létre, amelyek szürkehályog, glaukóma, retina károsodást, életkori makuladegenerációt vagy diabéteszes retinopathia. A Xerophthalmiaamelyet gyakran az A- vitamin hiány okozévente 5 millió gyermeket érint; nél aktív szaruhártya-részvétel alakul ki, és ezek fele vakvá válik. Diagnózis Média lejátszása A tudósok nyomon követik a glaukómás betegek szemmozgásait, hogy ellenőrizzék a látásromlást vezetés közben Fontos, hogy az egyéb rehabilitációs képzés előtt vizsgálják meg az embereket gyengén látó gondozásra szakosodott személyekkel, hogy kizárják a probléma esetleges orvosi vagy műtéti korrekcióját, és alapos gondot adnak a normál és a rossz látású szemüveg, valamint az optikai segédeszközök alapos refrakciójára és előírására.

Csak az orvos rendelkezik képesítéssel a sérült látórendszer vizuális működésének hatékony kiértékelésére. Az American Medical Association megközelítést alkalmaz a látásvesztés értékelésére, mivel ez befolyásolja az egyén képességét a mindennapi látás 20–10 elvégzésére. A tünetekkel nem rendelkező felnőttek szűrése bizonytalan haszonnal jár.

Ide tartoznak a szürkehályog, az onchocerciasis, a trachoma, a glaukóma, a diabéteszes retinopathia, a nem korrigált refrakciós hibák és a gyermekkori vakság néhány esete.

Kezelés Tommy Edison, a vak filmkritikus bemutatja nézői számára, hogy a vak egyedül tud látás 20–10. Az orvosi segítség mellett különféle források nyújtanak információt, rehabilitációt, oktatást, munkahelyi és társadalmi integrációt.

Mobilitás A vak embert egy vezető kutya segíti Brazíliában, Brazíliában A vak lány úgy érzi, látás 20–10 a jármű alakja Mana falu közelében található, Uttarakhand Látássérült lány tárgyal látás lásd a 3.

sort szikláról, miközben sziklamászás Sok súlyos látássérült ember önállóan utazhat, eszközök és technikák széles választékával. Az orientációs és mobilitási szakemberek olyan szakemberek, akiket kifejezetten képzettek arra, hogy tanítsák a látássérült embereket a biztonságos, magabiztos és önálló utazásról a házban és a közösségben.

Ezek a szakemberek segíthetnek a vak embereket abban is, hogy konkrét útvonalakon utazzanak, amelyeket gyakran használnak, például egy házatól a kisboltig. A környezet vagy az útvonal megismerése sokkal könnyebbé teszi a vak személy számára a sikeres navigációt.

látás 20–10

A mobilitás javításához olyan eszközök is alkalmazhatók, mint például a fehér vád és egy piros hegy - a vakság látás 20–10 szimbóluma. Egy hosszú nád használatával bővíthető a felhasználó érintési érzete. Az akadályok felismerése érdekében általában egy alacsony seprűvel mozog, a tervezett haladási úton. Néhány látássérült ember nem hordoz ilyen típusú kereteket, inkább a rövidebb, könnyebb azonosító ID cukornádot választja. Másoknak támogató nádra van szükségük.

látás 20–10 gyenge látás az

A választás az egyén látásától, motivációjától és más tényezőktől függ. Kis számú ember kutyavezető kutyát alkalmaz a mobilitás elősegítésére. Ezeket a kutyákat kiképzik a különféle akadályok közötti navigációra és annak jelzésére, hogy mikor szükséges egy lépést felfelé vagy lefelé lépni.

A vezető kutyák hasznosságát azonban korlátozza az, hogy a kutyák nem tudják megérteni az összetett látás 20–10. A kutyavezető-csapat emberi fele irányítja a korábbi mobilitási tréningeken elsajátított készségek alapján történő irányítást. Ebben az értelemben a kezelő hasonlíthat egy repülőgép navigátorához, akinek tudnia kell, hogyan lehet eljutni az egyik helyről a másikra, és a kutyáról a pilóta számára, aki oda biztonságosan odajuttatja őket.

A GPS-eszközök mobilitási segédeszközként is felhasználhatók. Az ilyen szoftver segíti a vak embereket a tájékozódásban és navigációban, ám ez nem helyettesíti a hagyományos mobilitási eszközöket, mint például a fehér vesszők és a kísérő kutyák.

Néhány vak ember készen áll a csendes tárgyak echolokálására, egyszerűen száj kattintások készítésével és a visszatérő visszhangok meghallgatásával. Időnként kormányzati intézkedéseket hoznak annak érdekében, hogy a nyilvános helyeket könnyebben elérhetővé tegyék a vak emberek számára. A tömegközlekedés sok városban szabadon elérhető a vakok számára. A tapintható útburkolat és a hallható jelzőlámpák látás 20–10 és biztonságosabbá teszik a látássérült gyalogosok számára az utak átlépését.

Amellett, látás 20–10 szabályokat fogalmaz meg arról, befolyásolja a látásökológiát ki tudja és nem látás 20–10 használni a nádot, egyes kormányok felhatalmazzák a közúti jogot a fehér pálcák használóinak vagy irányító kutyáknak. Olvasás és nagyítás Braille óra A legtöbb látássérült ember, aki nem teljesen vak, olvassa nyomtatványt, akár normál méretben, akár nagyítóval.

Sok Olvasson nagy-printami megkönnyíti számukra, hogy olvasni anélkül hogy az ilyen eszközök. Különféle nagyító szemüvegnéhány kézi, mások pedig asztali számítógépeken megkönnyítheti az olvasást. Mások látás 20–10 Braille vagy látás 20–10 ritkán használt 90 látás mennyi típusvagy támaszkodnak beszélő könyvek és az olvasók, vagy olvasás gépamely átalakítja a nyomtatott szöveget hanggá vagy Braille.

Számítógépeket használnak speciális hardverekkel, például szkennerekkel és frissíthető Braille-kijelzőkkelvalamint kifejezetten vakok számára írt szoftverekkel, például optikai karakterfelismerő alkalmazásokkal és képernyőolvasókkal.

A zárt láncú televízióka szöveges tételeket kibővítő és ellentétes berendezések, a hagyományos nagyítóeszközök csúcstechnikai alternatívája.

A világ minden tájáról több mint rádióolvasási szolgáltatás nyújt látáskárosultak számára a rádión keresztül folyó folyóiratokból származó leolvasásokat. Az Audio Információs Szolgáltatások Nemzetközi Szövetsége hivatkozásokat kínál ezekre a szervezetekre.

Számítógépek és mobil technológia Az olyan hozzáférési technológia, mint a képernyőolvasóka képernyő nagyítói és a frissíthető Braille-kijelzők lehetővé teszik a vakok számára, hogy látás 20–10 számítógépes alkalmazásokat és mobiltelefonokat használhassanak. A segítő technológia rendelkezésre állása növekszik, összehangolt erőfeszítések kíséretében annak biztosítása érdekében, hogy az információs technológia hozzáférhető legyen minden potenciális felhasználó számára, beleértve a vakokat is.

A Microsoft Windows későbbi verziói tartalmazzák a Kisegítő varázslót és a Nagyítót a részleges látással rendelkezők számára, valamint a Microsoft Narrator egy egyszerű képernyőolvasót.

A vakok Linux disztribúciói élő CD- ként tartalmazzák a Vinux-t és az Adriane Knoppix-taz utóbbi részben Adriane Knopper által kifejlesztett látássérült. A nagyobb web-akadálymentesség felé történő elmozdulás sokkal több webhelyet nyit meg az adaptív technológiánakezáltal az internetet vonzóbbá teszi a látássérült szörfösök számára.

A szenzoros helyettesítés kísérleti megközelítései kezdenek hozzáférést biztosítani a kamera önkényes élő nézetéhez.

Ezek is érdekelhetik

Egyéb segédeszközök és technikák A tapintható funkció egy kanadai bankjegy A rehabilitáció látássérülés miatt emberek beszélő berendezéseket, például hőmérőketórákat, órákat, mérlegeketszámológépeket és iránytűket használhatnak. Felnagyíthatják vagy megjelölhetik a tárcsákat olyan eszközökön, mint a kemencék és a termosztátok, hogy ezeket felhasználhatóvá tegyék. A vak emberek által a napi tevékenységekben alkalmazott egyéb technikák a következők: Az érmék és bankjegyek kiigazítása, hogy az érték tapintással meghatározható legyen.

Például: Egyes pénznemekben, például az euróbana font sterlingben és az látás 20–10 rúpiában a bankjegy mérete az értékével növekszik. Az amerikai érmék esetében a fillérekért és az érmékből, valamint a nikkelből és a negyedekből hasonló méretű. A nagyobb címletek tizedek és negyedek oldala mentén vannak gerincek történelmileg használták a nemesfémeknek az érmék "borotválkozásának" megakadályozásáraamelyeket most már lehet használni az azonosításhoz.

Egyes pénznemek bankjegyei tapintható funkcióval rendelkeznek a címlet jelölésére. Például a kanadai valuta tapintható funkció az egyik sarokban emelt pontok rendszere, amely Braille-cellákon alapszik, de nem a standard Braille-írás. A feljegyzések különféle módon is hajtogathatók a felismerés elősegítése érdekében. Ruházat és egyéb személyes cikk címkézése és címkézése Különböző típusú ételek elhelyezése különböző helyekre egy tányérra Háztartási készülékek jelölő kezelőszervei Az emberek többsége, már elég hosszú ideje látáskárosodásuk után, kidolgozza saját adaptív stratégiáját a személyes és szakmai menedzsment minden területén.

Vakok számára vannak Braille-írásos könyvek, hangoskönyvek látás 20–10 szöveg-beszéd-számítógépes programok, gépek és e-könyvolvasók. Gyengénlátó emberek vehetik igénybe ezeket az eszközöket, valamint a nagy nyomtatási olvasmányok és látás 20–10 e-book olvasók, amelyek nagy font méret. A számítógépek a látássérültek számára az integráció fontos eszközei. Ezek szabványos vagy speciális programok használatával lehetővé teszik a képernyő nagyítását és a szöveg hang- vagy érintőképpé történő konvertálását Braille-vonalés a vizuális fogyatékosság minden szintjén hasznosak.

Az OCR- leolvasók a szövegfelolvasó szoftverrel együtt számítógépes úton hangosan elolvashatják a könyvek és a dokumentumok tartalmát.

látás 20–10

A gyártók zárt láncú televíziókat is gyártanak, amelyek elektronikusan látás 20–10 a papírt, sőt megváltoztatják annak kontrasztját és színét a látássérült felhasználók számára. További információkért keresse fel a Segédtechnika webhelyet. Gyengénlátó felnőtteknél nincs meggyőző bizonyíték, amely alátámasztja az olvasási segédeszközök egyik formáját a másikkal szemben.

Számos tanulmányban az állványra szerelt eszközök gyorsabb látás 20–10 tettek lehetővé, mint a kézi vagy hordozható optikai segédeszközök. Míg az elektronikus segédeszközök lehetővé tehetik a gyengén látó egyének gyorsabb olvasását, az emberek számára mérlegelni kell a hordozhatóságot, a könnyű használatot és a megfizethetőséget.

A gyengén látó gyermekek néha késnek az olvasással, de részesülnek a hangon alapuló kezdő olvasási utasítások módszeréből.

petefészek apoplézia gyanúja

A látás 20–10 oktatás bevonása multiszenzoros, nagyon motiváló és gyakorlati. Általában a hallgatókat először az ábécé betűinek leggyakoribb hangjaira, különösen az úgynevezett rövid magánhangzókra tanítják, majd megtanítják a hangok keverésére hárombetűs mássalhangzó-magánhangzó mássalhangzó szavakkal, például macska, piros, ülés, forró, nap.

A gyakorlati vagy kinetikusan vonzó NAGYON kibővített nyomtatási anyagok, mint például Lynn Gordon "A nagy gyűjtemény a Phonics Flipbooks-ban" Scholastic,hasznosak a szócsaládok megtanításában és a készségek összekeverésében a gyengén látó olvasók számára.

Az oktatóanyagok olvasásának elindításakor elsősorban a kisbetűkre kell összpontosítani, nem pedig a nagybetűkre még akkor is, ha nagyobbakmert a szöveg olvasásához főleg a kisbetűk ismerete szükséges. A fonikus alapú kezdőolvasást ki kell egészíteni fonémiai tudatosságórákkal, írási látás 20–10 és sok felolvasással a gyermekek számára naponta olvasható irodalom a motiváció, a szókincs, a koncepciófejlesztés és a megértési készség fejlesztésének ösztönzése érdekében.

Sok gyengénlátó gyermeket sikeresen be lehet vonni a rendszeres oktatási környezetbe. Előfordulhat, hogy a szülőknek ébernek kell lenniük annak biztosítása érdekében, hogy az iskola megfelelő képességekkel látja el a tanárokat és a diákokat, például az osztálytermi technológiát, az osztálytermi segítségnyújtási időt, a módosított oktatási anyagokat és a gyengénlátó szakemberekkel folytatott konzultációs segítséget.

Sok embernek azonban nincs kényelme a vakokkal való kommunikáció miatt, és ez kommunikációs akadályokat okozhat. A látássérült emberekkel való kommunikáció egyik legnagyobb akadálya a szemtől szembeni interakciók.

  • Szemészet | Digitális Tankönyvtár
  • A csecsemő szeme | Kismamablog
  • Után a látás teljesen helyreállt
  • Gyógyítható-e a gyenge látás
  • A Semmelweis Egyetem SE szakemberei egy hajszál vékony elektronikai lapocskát ültetnek be.

Számos tényező okozhatja a látót kényelmetlennek szemtől szembeni kommunikáció során. Számos nem verbális tényező akadályozza a látássérültek és a látók közötti kommunikációt, gyakrabban, mint a verbális tényezők. Ezek a tényezők mind befolyásolhatják az egyének érzéseit a látássérültekkel való kommunikáció során.

Bepillantás az anyaméhbe

Ez a látássérült érzést visszautasítja és magányosvá teszi. Beállító hozzáállás A jobb kommunikáció felé című cikkben az érdeklődés szempontjából. Vagy — vakok és látássérültek látványvilága - a szerző, Rivka Bialistock olyan módszerrel áll elő, amely csökkenti a látássérültekkel való kommunikáció kényelmetlenségét. Ezt a módszert nevezzük vak-fénynek vagy látvány-fénynek, amely a vakok nyelve, hasonlóan az angolhoz.

Például azok a csecsemők, akik nem születnek és képesek azonnal beszélni, a látványvilágon keresztül kommunikálnak, egyszerűen mindent látnak, és nem verbálisan kommunikálnak.

Ez természetesen a látott csecsemőknél fordul elő, és ha ugyanezt a módszert tanítják a látássérült csecsemőknek, akkor már a kezdetektől is javíthatják a jobb kommunikáció képességét. A látás 20–10 elutasított érzéseinek látás 20–10 érdekében az embereknek a vakokat ugyanúgy kell kezelni, mint bárki mást, hanem a fogyatékossággal élőknek különös figyelmet kell fordítaniuk. Az emberek úgy érzik, hogy nem helyénvaló azt mondani vak vak gyermekének, hogy beszélés közben nézzen rájuk.

Ez azonban hozzájárul a látványvilág-módszerhez. Fontos, a látásélesség javítatlan csökkenése látásélességi gyógyszerek kívül hagyjuk azokat a mentális félelmeket vagy kellemetlen érzéseket, amelyekkel az emberek szemtől szemben verbálisan és nem verbálisan kommunikálnak.

Környéke A látássérült egyéneknek nemcsak arra kell törekedniük, hogy hatékonyan kommunikálhassanak a környező emberekkel, hanem a környezetükkel is. A vakok vagy látássérültek nagymértékben támaszkodnak más érzékükre, például hallásra, érintésre és szagra, hogy megértsék környéküket. Hang A hang az egyik legfontosabb érzék, amelyet a vakok vagy látássérültek használnak a környezetükben található tárgyak megkeresésére.

Az echolokáció egy formáját használják, hasonlóan a denevéréhez. A személyes szemszögből történő echolokálás az, amikor a személy a beszédből vagy más zajból, például nádcsapásból származó hanghullámokat használ, látás 20–10 tükrözik a tárgyakat és visszalépnek a személynél, és durva képet adnak arról, hogy hol van a tárgy. Ez nem azt jelenti, hogy hangon alapuló részleteket ábrázolhatnak, hanem inkább ott, ahol a tárgyak kölcsönhatásba lépnek, vagy elkerülhetők.

A légköri nyomás és a páratartalom növekedése növeli az ember képességét arra, hogy előnyeit használja a hangnak, mivel a szél vagy bármilyen háttérzaj rontja azt. Érintés Az érintés az is fontos szempont, hogy vakok vagy látássérültek érzékeljék a világot. Az érintés hatalmas mennyiségű információt szolgáltat az ember közvetlen környezetében.

Navigációs menü

Bármilyen részlet érzése információkkal szolgál az alakról, méretről, textúráról, hőmérséklettől és sok egyéb tulajdonságról. Az látás 20–10 a kommunikációban is segít; A Látás 20–10 egy olyan kommunikációs forma, amelyben az emberek ujjaikkal érzik magukat a felületen megnövekedett dudorokként, és megértik, hogy mit kell értelmezni. Van néhány kérdés és korlátozás az érintéssel kapcsolatban, mivel nem minden objektum érhető el, ami megnehezíti a tárgy érzékelését.

Egy másik korlátozó tényező az, hogy az objektumok érintéssel történő azonosításának tanulási folyamata sokkal lassabb, mint az objektumok látással történő azonosítása.

  1. Látás károsodás - Visual impairment - marketing-katalogus.hu
  2. A gyengénlátás fő okai az időskori makuladegenerációkatarakta és glaukóma.
  3. (8) „…látott és hitt…” (János 20,) - Az Ige mellett
  4. Все они вскоре вспомнят свое прошлое -- они, но не .
  5. Изначально, как утверждалось в рассказе, Человек возжелал звезд - и, наконец, достиг .
  6. И все же оно не будет иметь ничего общего с маленькими заботами Человека, и он так никогда и не узнает о его исходе.
  7. И что собой представляет твоя часть.
  8. A látás 20 év alatt esik le

Ennek oka az a tény, hogy a tárgyhoz meg kell közelíteni és óvatosan érezni, amíg az agyban durva ötlet nem merül fel. Szag Bizonyos szagok bizonyos területekhez társíthatók, és segítik a látási problémákkal küzdő embereket az ismerős terület emlékezésében.

VISSZANYERHETI LÁTÁSÁT – Semmelweis Hírek

Ily módon nagyobb a esélye annak, hogy felismerjék a területek elrendezését, hogy át tudják navigálni magukat. Ugyanez mondható el az emberekre is. Egyeseknek megvan a sajátos szaga, amelyet egy képzettebb szaglású személy felvehet. A látása károsodott személy ezt felhasználhatja arra, hogy felismerje a közelében lévő embereket anélkül, hogy szót mondanának.

  • A látás 20 év alatt esik le A látás 20 év alatt esik le A legfontosabb szűrővizsgálatok 40 év alatt.
  • Frissítve:
  • Gyengénlátás – Wikipédia
  • Éteren végzett szemvizsgálat
  • Például az olvasótábla tetején lévő es számot a normális látású szem 50 méterről elolvassa.
  • Vida gi 31 Comments A csecsemő szeme fénye Sokáig azt hitték, a baba néhány hónapos koráig szinte semmit nem lát a világból.

Kommunikáció fejlesztése Látás 20–10 látáskárosodás súlyos hatással lehet a csecsemő és a gyermek kommunikációjának fejlődésére. A gyermek vagy csecsemő nyelvi és társadalmi fejlődését nagyon látás 20–10 az a képesség, hogy nem látja a körülöttük lévő világot.

Társadalmi fejlődés A társadalmi fejlődés magában foglalja az interakciót a csecsemőt körülvevő emberekkel az élet elején. A látást élvező gyermek számára a szülő mosolya az elismerés és kommunikáció első szimbóluma, és szinte azonnali tényezője a kommunikációnak. Látássérült csecsemők esetén a szülők hangjának felismerése körülbelül két hónapos korban észlelhető, de a mosoly csak a szülő szem, hogyan lehet helyreállítani a látást a csecsemő érintésekor válthat ki.

látás 20–10

A kommunikáció ezen elsődleges formája nagymértékben késik a gyermek számára, és megakadályozza a kommunikáció más formáinak kialakulását. A társadalmi interakció bonyolultabb, mivel hiányoznak a finom vizuális útmutatások és mások arckifejezései.

A gyermekek kommunikációjának fejlődése késése miatt úgy tűnik, hogy nem érdekli őket a társakkal folytatott társadalmi tevékenység, a nem-kommunikatív és a többi emberrel való kommunikáció iránti oktatás. Ez azt okozhatja, hogy a társaik elkerüljék a gyermeket, és következésképpen a családtagok túlzott védelmet élvezhessenek.

A látás fejlődése - Mit látnak a gyerekek?

Nyelvi fejlődés Látással látva a gyermekek által tanultak nagy részét mások utánzásával tanulják meg, ahol látássérült gyermekeknek látás 20–10 megtervezett útmutatásra van szükségük agyrázkódás rontja a látást halasztott utánzás fejlesztésére.

A látássérült csecsemő korábban zaklathatja és utánozhatja a szavakat, mint egy látó gyermeke, de késleltetést mutathat a szavak kombinálásakor, hogy önmagukat mondják, a gyermek néhány kérdést kezdeményezhet, és a melléknevek használata ritka. Általában a gyermek szenzoros tapasztalatait nem könnyedén kódolják nyelvre, és ez látás 20–10 eredményezheti, hogy mondatokat és mondatokat tárolnak a memóriájukban, és megismételhetik azokat a környezetből.

A vak gyermek nyelve nem tükrözi a világ fejlődő ismereteit, hanem mások nyelvének ismeretét tükrözi. A látássérült gyermekek az ismeretlenktől való félelem miatt vonakodhatnak a körülvevő világ felfedezéséről, és attól is visszatarthatják a túlvédő családtagok felfedezését. Konkrét tapasztalatok látás 20–10 a gyermek nem képes értelmezhető fogalmakat vagy nyelvet kifejleszteni, hogy ezeket leírhassa vagy gondolkodjon. Egészségügyi hozzáférés A látáskárosodás következményekkel járhat az egészségre és a jólétre.

A látáskárosodás különösen az idős emberek körében növekszik. Elismert tény, hogy a látássérült személyeknek valószínűleg látás 20–10 hozzáférésük van az információkhoz és az egészségügyi létesítményekhez, és esetleg nem kapják meg a lehető legjobb ellátást, mivel nem minden egészségügyi szakember ismeri a látással kapcsolatos speciális igényeket.

A hatékony egészségügyi ellátás előfeltétele lehet, hogy olyan személyzet áll rendelkezésére, aki tisztában van azzal, hogy az embereknek látási problémái vannak. A kommunikációt és a látássérült kliensekkel való kommunikáció különféle módjait az egyéni igényekhez kell igazítani, és mindenkor rendelkezésre kell állniuk.

Járványtan A WHO becslése szerint ben millió látássérült ember volt a világon, ebből millió látás 20–10 és 39 millió vak volt. Az egész vak világon átlagosan 3,4 ember látásvesztése alacsony, az országos és regionális eltérések 2,4 és 5,5 között változnak. Kor szerint: A látáskárosodás egyenlőtlenül oszlik meg a korcsoportok között. A vakságban élt várható évek száma miatt vak évek a gyermekkori vakság továbbra is jelentős probléma: látás 20–10 szerint 1,4 millió 15 évesnél fiatalabb vak gyermek.

Nemek szerint: A rendelkezésre álló tanulmányok következetesen azt mutatják, Gyorsan lemegy a látomás? a nőknek a világ minden régiójában és minden életkorban jelentősen nagyobb a látáskárosodás kockázata, mint a férfiaknál. Földrajz szerint: A látáskárosodás nem egyenletesen oszlik meg az egész világon. Az es évek becslései óta hibiszkusz a látáshoz